BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 24 Disember 2010

"APAKAH??"

aku tak faham
kenapa sekarang nie ramai sangat lelaki tak bekerja
kaum hawa menguasai setiap ruang dan peluang..

lelaki sekarang semakin manja
leka,lalai..selalu saja ambil semua benda sambil lewa.
tak fikir jauh dan tak de matlamat hidup..

kenapa??
sebab perempuan dah bole tanggung lelaki sekarang?
dah boleh hidup tanpa bantuan lelaki??

salahkah kalau perempuan cakap macam tu?

luar dalam depan belakang
perempuan terkejar-kejar mengurusi hidup..
lelaki dimana?

buat benda yang hanya dia suka dan minat.
tak payah fikir sangat sebab perempuan boleh tolong fikirkan?
perempuan sekarang pun lemah sangat dengan ayat-ayat manis lelaki macam nie kan?

"takpe..sabarlah dulu..mungkin esok lusa berubahlah dia.."

tapi sampai bila perempuan nak tunduk dan layan lelaki ,acam ni?
sampai bila nak sabar?

bila dalam rumahtangga,
kononnye suami berhak dan berkuasa atas segalanya..
tapi tahukah suami itu hak dan kuasa sebenarnya yang dia maksudkan itu??

kalau dah berduit pulak
lupa langit dijunjung dan mana kaki terpijak..
cakap melangit dan ego tak ingat menggunungnya..
bila susah sama-sama cari kesenangan itu dengan isteri
tapi bila dah senang..sorang-sorang enjoy dengan orang lain pulak..
sampai hati kan...

"AKU BUKAN BATU"

0 ulasan: