Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember, 2011

"sesuatu yang hilang??"

sejak kebelakangan ini aku rasa ada yang tak kene..
ada sesuatu yang aku lupa..atau hilang..atau....ada sesuatu yang akan tiba..
entah lah...
aku tak selesa begini..
aku akan cuba penuhi setiap saat..
untuk aku lepaskan perasaan ini...rasa ini..
YA RABB..
berikan aku petunjuk...


"AKU BUKAN BATU"

"cinta"

Jika manusia melukaimu; 


jangan berduka kerana Allah sentiasa ada untuk menitipkan penyembuh buatmu.

Jika manusia menyayangimu; 


ketahuilah sesungguhnya dgn terkumpulnya cinta seluruh manusia di bumi ini tidak



mungkin dapat 


menandingi cinta Allah terhadapmu....!

Lantas; dalam mencari cinta manusia jangan sesekali kau lupakan cinta Ilahi!!











sumber : rakanblogger

"Ombak Rindu"

kelmarin (khamis, 8 dec 2011 )
aku tengok wayang...
lame sungguh aku takgi cinema..
hari itu aku pegi dengan dia
dia yang tak pernah aku fikirkan untuk keluar bersama
memang lucu..bila fikirkan...malu pun ade..
tapi aku percaya
semua ini ada hikmahnya
ade alasannye..kenapa ALLAH temukan kami semula
kenapa DIA izinkan kami keluar bersama

sebelum show mula
kami kongsi cerita
pengalaman hidup sebelum 'kami' disini
ceritanya sama tapi tak serupa
yang teraniaya juga berbeza
aku bersyukur..kepedihan yang aku alami selama ini
tidak sepedih dia lalui...
dia lagi kuat dan sabar...
aku simpati..namun aku juga bangga..
bangga tentang aku dan dia..
kami sukses..untuk hari ini..alhamdulillah..

'ombak rindu'
tersirat cerita kami disini..
mungkinkah aku dapat menjadi seperti wanita itu..
wanita solehah yang dicintai suaminya untuk dunia dan akhirat?
insyaAllah...doa ku takkan pernah berhenti..
ALLAH pasti janjikan yang terbaik untuk kita jika kita mencari yang terbaik itu..
mungkinka…
awak..
kan saya dah kata
semuanye akan jadi lain lepas ni
dan hari ini
semuanya jadi benar bukan??
keadaan kita akan berubah..
saya dan awak tidak akan jadi macam dulu lagi
untuk berbincangpun saya rasa tak selesa
saya tak nak jadi fitnah
saya tak nak jadi punca
cukuplah apa yang saya rasa selama ni
tak perlu orang lain juga rasakan
saya faham keadaan ini
dan saya dah lama bersedia untuk hadapi keadaan ini
sejak awak kata awak dah buat keputusan itu
saya tumpang bahagia
semoga semuanya berjalan seperti yang di rancang
semoga semuanya baik belaka..
insyaAllah..



"AKU BUKAN BATU"

"Andainya lelaki tahu.."

Imej
Andainya lelaki tahu.. Apabila seorang perempuan jatuh cinta, lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.   Andainya lelaki tahu.. Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.   Andainya lelaki tahu.. Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.   Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.   Andainya lelaki tahu.. Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.   Andainya lelaki tahu.. Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu …