BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Rabu, 21 Disember 2011

"sesuatu yang hilang??"

sejak kebelakangan ini aku rasa ada yang tak kene..
ada sesuatu yang aku lupa..atau hilang..atau....ada sesuatu yang akan tiba..
entah lah...
aku tak selesa begini..
aku akan cuba penuhi setiap saat..
untuk aku lepaskan perasaan ini...rasa ini..
YA RABB..
berikan aku petunjuk...


"AKU BUKAN BATU"

"cinta"

Jika manusia melukaimu; 


jangan berduka kerana Allah sentiasa ada untuk menitipkan penyembuh buatmu.

Jika manusia menyayangimu; 


ketahuilah sesungguhnya dgn terkumpulnya cinta seluruh manusia di bumi ini tidak



mungkin dapat 


menandingi cinta Allah terhadapmu....!

Lantas; dalam mencari cinta manusia jangan sesekali kau lupakan cinta Ilahi!!











sumber : rakanblogger

Sabtu, 10 Disember 2011

"Ombak Rindu"

kelmarin (khamis, 8 dec 2011 )
aku tengok wayang...
lame sungguh aku takgi cinema..
hari itu aku pegi dengan dia
dia yang tak pernah aku fikirkan untuk keluar bersama
memang lucu..bila fikirkan...malu pun ade..
tapi aku percaya
semua ini ada hikmahnya
ade alasannye..kenapa ALLAH temukan kami semula
kenapa DIA izinkan kami keluar bersama

sebelum show mula
kami kongsi cerita
pengalaman hidup sebelum 'kami' disini
ceritanya sama tapi tak serupa
yang teraniaya juga berbeza
aku bersyukur..kepedihan yang aku alami selama ini
tidak sepedih dia lalui...
dia lagi kuat dan sabar...
aku simpati..namun aku juga bangga..
bangga tentang aku dan dia..
kami sukses..untuk hari ini..alhamdulillah..

'ombak rindu'
tersirat cerita kami disini..
mungkinkah aku dapat menjadi seperti wanita itu..
wanita solehah yang dicintai suaminya untuk dunia dan akhirat?
insyaAllah...doa ku takkan pernah berhenti..
ALLAH pasti janjikan yang terbaik untuk kita jika kita mencari yang terbaik itu..
mungkinkah dia mampu menjadi lelaki seperti 'haritz'??
mencintai seorang wanita itu seikhlasnya..seadanya dia..
dan akan merubah segalanya..
tentang dirinya untuk yang dicinta..




"AKU BUKAN BATU"

awak..
kan saya dah kata
semuanye akan jadi lain lepas ni
dan hari ini
semuanya jadi benar bukan??
keadaan kita akan berubah..
saya dan awak tidak akan jadi macam dulu lagi
untuk berbincangpun saya rasa tak selesa
saya tak nak jadi fitnah
saya tak nak jadi punca
cukuplah apa yang saya rasa selama ni
tak perlu orang lain juga rasakan
saya faham keadaan ini
dan saya dah lama bersedia untuk hadapi keadaan ini
sejak awak kata awak dah buat keputusan itu
saya tumpang bahagia
semoga semuanya berjalan seperti yang di rancang
semoga semuanya baik belaka..
insyaAllah..



"AKU BUKAN BATU"

"Andainya lelaki tahu.."

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.  
Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.  
Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah,
itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.  
Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.  
Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.  
Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.  
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda...
dan masih menganggap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian.  
Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.  
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.  
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.  
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan,
bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.  
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.  
Selagi dia dengan kamu,
percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.  
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.  
Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.  
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.  
Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda...
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.  
Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.  
Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.  
Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.  
Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda....







"AKU BUKAN BATU"

Khamis, 17 November 2011

setahun sudah berlalu...

puteriku dah 1 tahun 21 hari...
dia membesar sejak lahir di rumah tok mamanye
tidak cam siapa papanye
tidak berpeluang rasa peluk cium papanye
seperti abang dulu..
kesian puteriku..
kau diabai papamu sejak kau lahir ke dunia ini
tak mengapa sayang
masih ramai yang sayangkan puteriku
yang boleh berikan kasih sayang dan cinta mereka lebih
dari papa mu sayang..

setiap berlaku ada hikmahnya sayang
bersabarlah sayang..
pasti ada habuannya..
yang penting,
mama takkan pernah tinggalkan kamu
takkan mampu mama untuk lakukan itu
terhenti nafas ini kalau kalian tiada disisi..

mama akan sentiasa bersama anak-anak mama
susah senang kita hadapi bersama
mama akan pastikan
kalian tidak akan rasa kekurangan
InsyaAllah..

i will always love u..
forever and ever..

Rabu, 16 November 2011

KETAHUILAH..DAN SEDARLAH..

WAJARKAH MEMBEZAKAN JANTINA ANAK ITU DIZAMAN SEKARANG


Pertama, kebiasaan seorang bapa tidak percaya pada kemampuan anak perempuan untuk membela nasib keluarga. Masih ada lagi pada zaman moden ini kaum bapa yang melihat kepada jantina untuk menentukan nasib dan masa depan keluarga, sedangkan beberapa kali kita dengar pelajar-pelajar yang cemerlang yang memperolehi 17A dan 20A semuanya terdiri dari kalangan perempuan. Bukankah cemerlang dalam pelajaran menandakan jaminan kerja yang bagus? Seterusnya jaminan hidup yang lebih senang?

Kedua, kebiasaan seorang bapa mengambil mudah tentang anak lelaki dan terlalu mempercayai mereka. Kebanyakan kaum bapa dan juga ibu mengambil mudah soal anak lelaki. Kalau anak lelaki balik lewat malam, ungkapan yang biasa kita dengar ‘tak apalah anak lelaki, tahulah dia menjaga dirinya …’ kalau anak lelaki bangun lewat, kalau anak lelaki malas “Biasalah anak lelaki…” itulah ungkapan yang biasa kita dengar. Memang tidak dinafikan anak perempuan lebih banyak terdedah kepada fitnah dan gejala sosial dan lebih perlu diberi perhatian sewajarnya, tapi tidak terlepas juga anak lelaki.

Namun, persoalan yang ingin saya tekankan di sini ialah, betulkah anak lelaki pandai menjaga diri? Menurut perangkaan yang dikeluarkan oleh Kementerian Pendidikan menunjukkan daripada keseluruhan pelajar yang dikenal pasti terbabit dengan masalah ponteng, kira-kira 97 peratus adalah dari kalangan pelajar lelaki dan baki 3 peratus adalah pelajar perempuan. Jadi, agaknya ke manakah anak-anak lelaki kita setiap pagi setelah kita menghantarnya ke sekolah? Adakah kita pasti mereka benar-benar ada di sekolah sepanjang waktu persekolahan setiap hari?

Anak-anak lelaki yang kita kata ‘mereka tahu menjaga diri’ inilah yang banyak terlibat dengan masalah merempit, menagih dadah, gejala vandalisme, berpeleseran, buli dan sebagainya. Oleh yang demikian kepada kaum bapa janganlah mengambil mudah soal anak lelaki. Sepatutnya seorang bapalah yang akan lebih memahami sikap dan kemahuan anak lelaki. Bahkan, sepatutnya seorang bapalah yang boleh menjadi teman yang paling akrab untuk anak lelakinya berkongsi masalah dan meminta pandangan.



Saranan Rasulullah s.a.w juga agar kita mempamerkan kasih sayang terhadap keluarga sebagaimana yang telah dilakukan oleh baginda apabila baginda Rasulullah s.a.w dilihat mencium cucunya Hasan dan Husin. Oleh itu saya menyeru kepada kaum bapa agar menunjukkan keperihatinan dan kasih sayang kepada anak-anak. Sebolehnya, serlahkanlah naluri kebapaan anda melalui perhatian dan keperihatinan dari pelbagai sudut.

Mungkin kasih seorang bapa sangat mahal dan sukar untuk dilafazkan apatah lagi untuk dizahirkan. Namun, atas nama tanggungjawab sebagai bapa dan atas nama anak sebagai amanah dari Allah, saya ingin menyeru kaum bapa sekalian…sentuhlah anak-anak kita ini dengan segala sentuhan kasih yang tulus demi mengharap redha Allah semata-mata sebagaimana firman Allah yang bermaksud:

"Wahai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan ahli keluargamu dari api neraka." (At-Tahrim : 6)

Benarlah kata-kata Allah yang Maha Agung…







sumber: blogger



"AKU BUKAN BATU"

Jumaat, 30 September 2011

sungguh lama...

lama sungguh tak menjengah ke sini..
lesu..sunyi..kosong
seperti hari-hari yang berlalu..
aku lalui tanpa arah tuju yang pasti..
ada lagi pegangan itu..alhamdulillah...
tapi kekadang aku goyah
entah..
kekadang malas..
letih..bosan..
arghh...apakah bisa semuanya aku lalu
pergi..jalan sendiri
ALLAH sayang aku lagi
syukur...

amin



"AKU BUKAN BATU"

Isnin, 25 Julai 2011

Karyn White - Superwoman HD



"AKU BUKAN BATU"

Alicia Keys - If I Ain't Got You



"AKU BUKAN BATU"

Rabu, 13 Julai 2011

Terbang Helang



Di angkasa nan luas
Terbang sang helang bebas
Menebarkan sayapnya
Sungguh megah lagaknya
Helang mendabik dada
Membelahi angkasa
Dengan gaya perwira

Bila saja engkau menghampiri
Burung lain terbang lari
Kau merasakan dirimu gagah
Hak yang lain tak kau endah
Mengganas kau di angkasa
Dengan gaya perwira

Terbanglah engkau tinggi
Sampai ke mana lagi
Ingin engkau jelajahi
Sehingga kau terlupa
Yang tinggi jatuh jua
Bila tiba ketika
Kau ke tanah akhirnya

Usah kau lupa diri
Bahawa langit itu tinggi
Nanti lemas sendiri
Nanti lemas sendiri


"AKU BUKAN BATU"

Kau Racun Hidup Ku



Aku diam termenung sendiri
Mata berlinang tak bersinar lagi
Apa salahku tak mengerti
Kau siksa hati nurani

Perit hatiku tertusuk duri
Perit rasanya engkau ingkari
Masa yang lalu tak bererti
Dustamu kusimpan dalam hati

Aku menyayang dirimu itu
Aku dambakan cintamu dulu
Cinta yang membawa deritaku
Kejam hatimu

Senyum bibirmu
Lirik matamu
Kini merupakan racun
Dalam hidupku

Panas dadaku
Luka hatiku
Kering airmata bila
Kuingat dirimu

Sakitnya hatiku
Juga deritaku
Keranamu..







"AKU BUKAN BATU"

Kau Yang Bernama


Kau yang bernama hati
Engkau yang ketahui
Perasaan ini

Kau yang bernama rindu
Mengusik hatiku
Di setiap waktu

Kau yang bernama mimpi
Sering menemani
Hidupku nan sepi

Kau yang bernama resah
Pabila kau tiba
Aku yang tersiksa

Cinta itukah namanya
Aku yang tak tahu
Merasa terganggu
Kenangan ku bertukar sayu
Ku jadi tak tentu
Gilakah aku keranamu

Hapuslah Airmata Mu


Mengapa kau bersedih
Mengapa kau menangis
Dia telah pergi darimu

Mengapa tak percaya
Mengapa tak menduga
Dia pasti pergi meninggalkan

Diriku ini yang selalu setia
Yang selalu setia padamu
Engkau campakkan cintaku yang suci
Cinta ku yang suci padamu

Selama ini kau selalu bermesra
Dan selalu bermesra dengannya
Selama ini diriku menderita
Diriku sengsara... kernanya

Hapuslah airmata
Usahlah kau berduka
Aku di sisimu kembali

Ku ingin kau bahagia
Ku ingin kau tertawa
Sebagai semula
Oh sayangku..

Rabu, 22 Jun 2011

jangan pernah katakan bahwa
cintamu hanya untukku
karna kini kau telah membaginya

 maafkan bila memang kini
harus kutinggalkan dirimu
karna hatiku selalu kau lukai
tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
ku hanya bisa mengatakan apa yang ku rasa

ku menangis membayangkan
betapa kejamnya dirimu atas diriku
kau duakan cinta ini
kau pergi bersamanya
ku menangis melepaskan
kepergian dirimu dari sisi hidupku
harus slalu kau tahu
aku lah hati yang telah kau sakiti

ku menangis
harus slalu kau tahu
aku lah hati yang telah kau sakiti



"AKU BUKAN BATU"

"KAU BUAT AKU TERSENYUM"

terima kasih LOVE
kerana kau hadir tika aku gelap
kau pimpin aku bangun semula setelah jatuh entah dimana
walau perjalanan kita masih samar
tapi aku yakin kau ikhlas
terima kasih kerana hadir lagi dalam diari hidup ini
terima kasih kerana sudi terima diri ini seadanya
hari-hariku kini mulai berwarna
kerna ada kau di sini..
aku mampu lupakan setiap yang pedih itu
kerna bila kau ada..
aku mampu!

LOVE,
bila ku lelah tetaplah disini
jangan biarkan aku sendiri
bila ku marah biarkan ku bersandar
jangan kau pergi untuk menghindar..
rasakan resahku
dan buat aku tersenyum..

:thank you LOVE..

"ALHAMDULiLLAH.."

payah untuk aku gambarkan apa yang tersirat
tapi yang jelas,
aku bahagia sekarang
aku masih boleh ketawa dan tersenyum..
tidak aku sangkal juga..
bimbang itu sentiasa datang..
dari setiap penjuru untuk setiap segi..
aku harus lebih teliti dan berhati-hati
namun ini lah bahagian aku di dunia ini
aku masih bernasib baik
aku harus bersyukur
kerna ALLAH masih sayangkan aku

alhamdulillah..

"COZ U DON'T..."




Listen, 
To the song here in my heart 
A melody I’ve start 
But can’t complete
Listen, to the sound from deep within
It’s only beginning 
To find release

the time has come 
for my dreams to be heard 
They will not be pushed aside and turned 
Into your own 
all cause you won’t 
Listen….

Listen,

I am alone at a crossroads 
I’m not at home, in my own home 
And I tried and tried 
To say whats on my mind 
You should have known 

Now I’m done believin you
 
You don’t know what I’m feelin 
I’m more than what, you made of me 
I followed the voice
you gave to me 
But now I gotta find, my own..
You should have listened 
There is someone here inside 
Someone I’d thought had died 
Sooo long ago
I’m free now and my dreams to be heard 
They will not be pushed aside on words 
Into your arms 
All cause you won’t 
Listen…

I don’t know where I belong 
But I’ll be movin on
If you don’t….
If you won’t….
LISTEN!!!…
To the song here in my heart 
A melody I’ve start 
But I will complete

Now i’m done believin you
You don’t know what I’m feelin 
I’m more than what, you made of me 
I followed the voice, you think you gave to me 
But now I gotta find, my own..
my own…




"AKU BUKAN BATU"

Isnin, 20 Jun 2011

"JIWA"

ingin saja selalu aku merakamkan setiap langkah perubahan mu
setiap inci perbesaran mu..
setiap patah ucapanmu..
untuk aku ingati selalu 
hingga akhir hayat ku nanti..
aku selalu berdoa
aku takkan pernah lupa
akan segalanya tentang mu
aku bangga kerna ada kamu
aku bahagia kerna ada kamu
aku senang kerna ada kamu selalu disisi
aku selalu berharap kamu takkan pernah meninggalkan ku sendiri
aku akan selalu berdoa 
agar aku kuat dan tabah untuk memberikan kamu hidup yang sempurna
walau miskin harta kita..biarkan
asal kita kaya ilmu dari NYA
insyaALLAH..
kerna doa kamu jua aku akan selalu disamping mu
setiap detik
tanggis dan tawa mu 


dan aku mahu kamu tahu


MAMA will always LOVE you
-AryRIfqi-

"Aishieteru"

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari pengantimu
saat kau jauh disana

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah

banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali

"Sesuatu yang Baru"

dah lama berehat..cuba menghindar dari setiap debu liar yang ingin menghinggap
tapi apakan daya..kita tak boleh menahan ketentuanNya
itu yang telah tertulis
terimalah dengan rela
memang sukar..memang pedih..
tapi percayakan..
ada hadiahnya disebalik semua itu..
aku mencuba dan terus mencuba..
Alhamdulillah..
aku masih disayangiNYA
syukran ya zillaan..
amin





"AKU BUKAN BATU"

Selasa, 12 April 2011

"masih"

"AKU BUKAN BATU"

masih disini
menghitung saat dan waktu bernafas..
rindu tergamit teruja untuk ke sini tapi..
banyak sangat alasan sampai lewat sudah sampai kesini..

banyak perkara yang terlepas..tersimpan rapi dalam lipatan ingatan
tiba satu saat terlerai jua dengan kata..lupa

aku sendiri saja disini
melihat sekeliling..
bertanya seorang..tanpa ada jawapan tepat
aku cuba yakinkan diri..

setiap apa yang terjadi adalah rancangan DIA..
terima dan redhailah segalanya
dengan rasa tawadu'

aku bersyukur atas ketenangan yang DIA bekalkan untuk ku hingga saat ini..
tiada apa yang dapat ku gambarkan tentang betapa hebatnya DIA
aku mohon...DIA akan selalu bersamaku..setiap detik hidup ini..
kerana DIA aku hiudp dan kerana DIA aku mati..

..amin..

Jumaat, 11 Mac 2011

"rindu"

lama sungguh tak kemari..
rindu..
banyak yang ketinggalan..
rugikan...
banyak benda nak dikongsi..
tapi..
masa dan keadaan diri tak mengizinkan..
tapi,
alhamdulillah..
aku cuba untuk kemari lagi
nanti...
insyaAllah...




"AKU BUKAN BATU"

Sabtu, 29 Januari 2011

"Lelaki Sejati"

Bagaimanakah lelaki sejati?

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang disekitarnya…

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran…

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa…

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia dihormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia dihormati di dalam rumah…

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan…

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang, tetapi dari hati yang ada di sebalik itu…

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap wanita yang dinikahinya…

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawab yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi liku-liku kehidupan…

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari rajinnya membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca…

Sabar itu iman…
Duit bukan kawan…
Dunia hanya pinjaman…
Mati tak berteman…

“Manusia Hawa diciptakan dari rusuk Adam. Bukan dari kepalanya untuk dijunjung, bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalasnya, tetapi dari sisinya untuk dijadikan teman hidupnya, dekat dengan lengan untuk dilindungi dan juga dekat dengan hatinya untuk Dicintai dan dikasihi serta disayangi.”

Renung-renungkan, tenung-tenungkan dan menung-menungkanlah….






: sumber dari blogger

Sabtu, 22 Januari 2011

"perasan"

seminggu sejak ahad
kamis baru nampak muke
untuk 2 jam saje pun
pastu balik..amik ubat kononnye..
sampai sudah tak nampak muke lagi dah..

boy girl wif me..
biarlah mama yang buat semua ni
sian anak mama..
takpe ALLAH itu adil sayang..

aku text..tak berjawap..
jumaat diam jek..
till kul 8pm..tetibe..
"still got d blues"-rang!!
malas nak jawap...

kami baru kuar menuju ke
L.W.C.P.D.
sekali je pun 'rang'
senyap dah..tiada susulan lanjut..

sabtu kul 'tengah hari'
called..banyak kali..nape ek?

last2 text aje..
tanye pasal jadi ke 'golf' tu?
shit!!
ingat nak tahu kami ni macamane??
hish...aku 'perasan' lagi..

kat sane lagi katenye..lunch..dinner pun..
nak cakap ngan dorang..
tido dah..
erm..ok la
itu je??!
malam ni buat pe plak tu..esok???
hish..nape nak pikir lagi..

lepaskan lah...dia bukan milikmu..

sudah tu sudah laahh..

ALLAH sentiasa bersama mu
semua ini hanya pinjaman DIA..
REDHAkan lah IA..


tapi...


"AKU BUKAN BATU"




:(

"iQra"

Lame tak menjengah ke sini
ade seminggu..
catatan diary berjalan jua :p
pasti, untuk dia dan mereka..

hurm..tak tercapai tangan untuk kejar masa
diri sendiri pun tak terjaga dengan sempurna
aku cuba..dan akan terus mencuba
badan tak usah cakaplah..
sakit sini sana..ah tak yah lah pikir
tahankan aje..



tapi...




"AKU BUKAN BATU"



:p

Sabtu, 15 Januari 2011

"magika"

penat..letih.
tak daya rasanye tanggung semua ni sendiri..
tapi aku kena kuat..
kerana apa yang jadi adalah rancagan maha ESA
pasti ada hikmahnya..
aku yakin..

keje dari pagi sampai petang di pejabat
balik melayan dan menguruskan anak
belum sempat nak luruskan pinggang,
rumah perlu dikemas..
homework untuk class tak siap lagi
sempat ke??

nak facial muka sendiri pun rasa tak sempat
tak cukup tangan rasanya..
arghh...

letihlah..
nak menanggis pun tak guna
tak dapat selesaikan masalah pun
tiada siapa pun yang dapat tolong
kecuali diri sendiri untuk sendiri..

arghh..letih..
bila masa untuk manjakan badan..
bila masa aku dapat minum dengan kawan-kawan
ermm..
tak sempat rasanya..
penat dan letih untuk kejar semua masa..
tertekan sungguh..

argghhhhh.....   :(

aku bukan batu!

Khamis, 13 Januari 2011

"tanya sama pokok"

kebiasaan hari mengejar setiap ruang dengan tak tercapai tangan
mampukah aku bertahan
senyap sunyi sepi
bersama senyum dan tawa
tiada siapa tahu
tiada siapa cuba faham
dalam diri ini
sedang berperang
menangkis pelbagai jurang dan aral
kekadang rasa tersungkur
tak lalu nak bangkit lagi
kekadang rasa gah
kerana sampai ke seberang situ
mereka masih ada
aku kena bangun
aku kena tabah dan terus sabar
memunajat selalu tinggalkan kekalutan
insyaAllah..redha dan dilindungi
jauh maksiat,syirik dan khurafat
jauh lagi untuk munafik..
Nauzubillah..





Alhamdulillah.. 

Rabu, 12 Januari 2011

"BMW"

Ishk..liat sungguh nak buka mata
Nak bangkit pun berat
Kat luar mendung je
Dingin..lagi sedap tido..

Puteri merengek nak susu
Abang merengek nak 'tinge' mintak dipeluk
Intan payung mama
Manja sungguh..

Aku kena bangun
Ada keje delay
Nak kena submit jap lagi..

Fuh..akhirnya
Sampai gak opis..

Alhamdulillah
Sempat setlekan semua

InsyaAllah
Ada rezki
Bebaloilah usaha ini

Tanpa kawan aku sorang ni
Mungkin aku tak dapat selesaikan

Terima kasih ye OBO!

Isnin, 10 Januari 2011

"ISNIN"

pagi yang cerah..!
heheh..malasnye nak gi keje..
tapi kene pegi gak coz ade keje lagi tak siap..
hish..

comeynye my princess..
hurmm..hensemnye my hero..
permata hidup mama..

aku kene keje
unuk mereka
GET UP!!

check fone..
miss call..
hah?!
dia call me?? at 1012 am
tak dengar lak tadi...

12pm
return call balik..
sound happy there tapi dia nak sorok dari aku
maybe dia tak nak aku jeles kot..hahaha
takde la..nape nak jeles kalau itu ketawa bahagia..
aku tumpang sekali la
anyway..thanx for callling key..






ape-ape pun..











"AKU BUKAN BATU"

"PLEASE GO"

kemarin rush up siap nak balik kampung
sian kat org tua tu nak balik sane tapi tak de org nak drive kan
tetibe 'dia' ade dalam episod kemarin
itu pun kebetulan aku ballik umah kot..
lepas maghrib kiteorg gerak sampai dalam kul 11malam lebih gitu
Esok nak kene gerak awal pulak coz 'dia' ade janji dgn kawan dia
kenapa la haiii...??
esok kan AHAD, bukan untuk family ke??
ke dah tukar..weekdays with friends, weekend pun wif friends..
Ooo..lupe..bujang..
sibuk je aku ni kan!
cubaan untuk menggagalkan plan dia tak berjaya
kawan dia pun same..!!tak boleh harap!
takpe lah tak payah mencube lagi..

dan semalam aku dapat cerita..
memang rumit keadaan ni
makin menyusahkan aku
dan menyesakkan nafas aku lagi

tak mungkin aku berpaling (ceh..cam lagu slam lak..)
sudah tu sudah lah..
tak larat nak layan lagi..
penat dengan lakonan dunia 'dia'
aku dah bosan..!

just






PLEASE GO...

Ahad, 9 Januari 2011

"Ep 3"

Dah sampai untuk 3 hari 3 malam
Tiada apa yg brubah
Keadaan tetap begitu
Kami masih dibelakangkan
Apa guna serabutkan kepala
Untuk buat pertimbangan
Mungkin ini petunjuk Allah
Bagi aku yakin dan makin pasti
Sayang sungguh

Bicara spt tiada apa
Merancang spt tidak akan putus
Patutkah aku biarkan saja dan jadi tunggul semata
Cara itu buat semuanya kembali OK
Aku tahu
Tapi apa matlamat hidup dalam organisasi ini
Generasiku bakal rosak perkembangannya
Sepatutnya aku lari dari khilaf itu
Ya tuhan berikanlah aku jalan..!

"Aku Bukan Batu"

Rabu, 5 Januari 2011

"EP 2"

aku pegi tempat dia
aku jamah di majlis dia
aku nampak dia
happy sangat
syukur..
aku tumpang jugak.
tapi,
sejak hari itu..
aku asik terfikirkan dia
kenapa macam tu?

aku nampak dia online
aku tahu dia kat situ
tapi aku takut nak 'sapa' dulu
sebab aku tak tahu keadaan dia di sana

tetibe 'ping!'
dari dia..!!!
dalam jam macam ni??
aku jawab..
 dia cari aku masa tu..
dia tak nampak aku tapi aku jelas nampak dia
tak sempat nak snap sama dengan dia sebab keadaan aku tak mengizinkan masa tu
tapi aku sempat snap muka happy dia
kamu nampak hebat dalam merah tu

aku minta maaf tak sempat nak say goodbye pun
yelaa..dia bz dan aku  tak mampu
aku pun tak nak tunggu lelama..
aku tepati janji aku untuk hadir tapi bukan untuk lihat seluruhnya..
aku takut aku tak kuat

terima kasih kerana masih sudi untuk adakan diri kamu selalu
tapi yang pasti keadaan akan berubah jadi lain
mungkin dia tak kisah tapi aku ada masalah
takpe la..aku tahu jaga diri..dan dia pun tahu aku mampu
biar aku bawa diri
pandailah aku nanti

terima kasih sekali lagi
i will keep all your words..till i die
dia..
beri aku janji dan harapan
kata-kata itu
buat aku menitiskan airmata lagi..

gembira?sedih?
aku pun tak pasti..
yang aku tahu..aku yakin..
aku..
berterima kasih..